در تاریخ 15 دی ماه، مدیر عامل واتساپ ویل کت کارت در پیامی در توییتر امکان استفاده از پروکسی در واتساپ را اطلاع داد. این قابلیت به افزاد این امکان را می دهد تا با قرار دادن پروکسی در واتس آپ بتوانند از محدودیت های ایجاد شده این پلتفرم در کشور خود عبور کنند. این قابلیت چند سال پیش در تلگرام که از رقبای اصلی این پیام رسان هست نیز فعال شده بود. حالا نیز واتساپ این امکان را برقرار کرده تا بتواند کاربرانی که به علت محدودیت ها امکان دسترسی به این اپ را ندارند مجددا به استفاده از این پیام رسان تشویق نماید.

استفاده از پروکسی در واتساپ

البته برای استفاده از این قابلیت باید از نسخه جدید واتساپ پروکسی دار استفاده نمایید و نیاز به بروزرسانی این اپ خواهید داشت و این امکان در نسخه های قبل در دسترس نیست. واتساپ در وبلاگ خود تاکید کرده که این امکان ضعفی در رمزنگاری پیام ها ایجاد نخواهد کرد و مشکل امنیتی برای کاربران ایجاد نخواهد شد.

پروکسی هایی که در اینترنت به اشتراک گذاشته می شوند معمولا داوطلبانه توسط صاحبان سرورهایی در سراسر جهان به منظور ارتباط آزادانه در دسترس عموم قرار می گیرند. کاربران با قرار دادن آدرس پروکسی proxy در تنظیمات واتساپ می توانند بدون فیلترینگ و محدودیت خاصی از این نرم افزار استفاده کنند.

نحوه تنظیمات پروکسی واتساپ

در وبلاگ سایت واتساپ نحوه تنظیمات پروکسی واتساپ درج شده که برای این کار گفته شده می بایست به قسمت تنظیمات (Setting) اپ رفته و در آنجا به فضای ذخیره سازی و داده (Storage and data) رفته و بر روی منوی پروکسی Proxy کلیک کنید. 

نحوه تنظیمات پروکسی واتساپ

در این قسمت می توانید آدرس پروکسی را وارد نمایید.

فعال سازی پروکسی برای واتساپ

این روش در حال حاضر تنها برای استفاده از پیام متنی کاربرد دارد و در ارسال فایل های تصویری و ویدیویی کاربرد ندارد.

 

فیلترینگ واتساپ ادامه دارد

البته محدودیت ها و فیلتر پیام رسان واتساپ همچنان ادامه خواهد داشت و در تازه ترین اخبار، معاون امنیتی وزیر کشور اعلام کرده تا زمانی که این پلتفرم ها قوانین حکومتی ما را نپذیرند این فیلترینگ ادامه خواهد داشت.